Idealne Navchannya image.

Ідеальне Навчання

За час тренерства склалося бачення ідеального процесу навчання. Ним зараз і поділюся.

Все починається з допитливості. Це природна якість у дітей. Їм цікаво все спробувати, подивитися, дослідити. Просто як сонце над головою. У дорослих, деяких, не всіх, з цим бувають проблеми. Часто, причиною того є страх невдачі. Щоб його позбутися, бажано відмовитися від очікувань.

- Я просто спробую, щоб спробувати, нічого не очікую. Роблю доки мені в кайф. Зупиняюся коли втомлююсь.

Ви часто потрапляєте в стан "Вау, у мене виходить", "Хм, цікаво, а що як...". Навчатися в такий спосіб легко, просто і приємно. Сам процес приносить задоволення. Ви відчуваєте себе творцем, дослідником, першовідкривачем. Там немає місця для невдач. Такої думки навіть не виникає. Звісно, ні в кого з першого разу жодну задачу розв'язати не виходить. За статистикою, разу з 10-15-го. Але всі невдалі спроби не сприймаються як невдачі. Ви не караєте себе за них. Негативних емоцій не виникає.

Приділивши досить багато часу одній справі, у вас будуть феноменальні результати. Повірте! Їх просто не може не бути. Все просто. Потрачений час прямо пропорційний навичкам. Ніяких секретів більше немає. Але для того щоб чимось займатися довго — ви маєте це любити! Обов'язково! Інакше це принесе тільки страждання і розчарування.

Навіщо вчитель?

По-перше, обговорювати, ділитися власними думками — це необхідність.

Хороший вчитель допомагає сформувати образи (ментальну модель), на які ви будете опиратися в роботі. Важливо розуміти та відчувати предмет, а не лише знати! Вчитель покаже альтернативні варіанти рішень, підходи й шляхи вашого вдосконалення.

Видатний фізик, Роберт Фейнман, в автобіографічній книзі описує власний спосіб вивчення теоретичної фізики. Він все візуалізував, придумував графічні форми для дуже теоретичних понять. Щось подібне має відбуватися у вас при вивченні будь-якого предмету.